יום שבת, 1 בנובמבר 2014

פוסט על אהבה, זוגיות ועיצוב דירות קבלן

זוכרים את הפרסומת האיומה הזאת של DESIGN CENTER?



  אני יודעת ששיפוץ זה לרוב סיטואציה רווית מתחים ואומרים שזה אפילו אחד מגורמי הגירושין, אבל אני דווקא מופתעת מהלקוחות שלי לטובה ומגלה שבכל מה שקשור לזוגיות, אין נוסחה מנצחת אחת וכל זוג צריך לגלות איזה סוג של תקשורת עובדת בשבילו. יש את הזוג שמשתמש בשם החיבה המשותף לשניהם כדי לרכך ויכוח, יש את הזוג שדווקא מתווכח בלהט אבל רואים עליו שיש תשוקה גדולה מאחוריו. לאחרונה אני מלווה זוג שנמצא ביחד מהתיכון (!) כל כך הרבה שנים הם ביחד והאהבה בינהם מורגשת לגמרי.


הייתי חייבת לצרף תמונה רק כי הדס היא אחת הנשים היותר יפות שראיתי לאחרונה, נכון יפיפיה?! 

  הזוג הזה קנה דירת קבלן בפרויקט חדש בראש העין וביקש את עזרתי בליווי הפרויקט. דירות קבלן זה ענין מתעתע במקצת. אפשר להניח שאם קנית דירה סטנדרטית, הצלחת לחסוך את כאב הראש הכרוך בשיפוץ ובנייה. אך למרות המסגרת המצומצמת שבה החליטו עבורך מראש מה תהיה חלוקת החלל, מהו המפרט ומי יהיו הספקים ואנשי המקצוע, יש עדיין הרבה החלטות שצריך לקבל. לשם כך כדאי להבין את המכלול של הדירה, מהם הצרכים שהיא צריכה לשרת ואיך אתם רוצים שהיא תראה בסופו של דבר. הרי גם אם תבחרו בכלים הסניטריים הנכונים, בריצוף הכי יפה שהספק מציע ובמטבח הטרנדי לא בטוח שהכל ביחד יעבוד כמו שצריך, ישתלב אחד עם השני ויצליח להראות טוב.

  אז בין אם תבחרו להעזר במעצבת פנים ובין אם תעדיפו להתמודד עם האתגר בעצמכם, בחרתי עבורכם חמישה טיפים משמעותיים לעיצוב דירת קבלן:


עמדו בלוח הזמנים


  קודם כל עליכם להפגש עם מתאמת השינויים מטעם החברה. היא תמסור לידיכם את תיק הדיירים - חוברת הכוללת את כל התוכניות, מפרט קבלני ומחירון שינויים. כשתיק הדיירים בידיכם תוכלו לעבור על התוכניות ולראות האם חלוקת החלל יעילה ומתאימה לכם ואם לא איזה קירות ניתן להזיז. האם נקודות החשמל ממוקמות נכון ואם יש מספיק מהן. שינויים נוספים יכולים להעשות בתכנית האינסטלציה, התאורה והמיזוג. כל השינויים צריכים להיות מסומנים באופן שיכתיב אדריכל הפרויקט על מנת להמנע מבלבול בשטח. חשוב מאוד לא לחכות לרגע האחרון עם השינויים שרוצים לעשות. לכל שלב בתכנון יש תאריך יעד שלאחריו תצטרכו לשלם תוספת וחבל. 

  השינויים שנעשו בתוכניות של הדס ושגיא נשענו מעבר לעיצוב בעיקר על תשאול אורח החיים שלהם. לדוגמה: הדס שהיא אלופה במטבח לא רצתה לבודד אותו מהמרחב הציבורי ולכן הורדנו את הקיר שמפריד בינו לבין הסלון. השינוי הקטן בתכנית האדריכלות יצר שינוי גם בתכנית החשמל. לפעמים גם עקרונות פשוטים בהנדסת אנוש כמו מיקום רמקולים קדמיים ואחוריים בגובה האזנה נלקחים בחשבון ומוסיפים עדכון לתכנית החשמל וכו' וכו'.



דוגמה לתכנית חשמל ותאורה

העזרו בהדמייה


  בדירות קבלן אני משתדלת להראות ללקוחות לפחות הדמיה כללית דווקא בגלל שהיזם גם השקיע בכך. הסיבה היא שההדמיה שרואים בתהליך המכירה בדרך כלל מטעה את הלקוחות ויוצרת תחושה של דירה מאוד מרווחת כשלא תמיד זה המצב. איך? על ידי שימוש בגובה תקרה כפול או ברהיטים קטנים במידות שאינן מציאותיות.

  בהדמיה הזאת לדוגמה, מיקמתי את המיטה של שגיא והדס לפי גודלה האמיתי בחדר השינה וכך גילינו שהחדר קטן למדי. גם הנישה שנמצאת מימין למיטה התבררה כמוגבלת למדי עבור פינת טואלט.






ערכו סקר שוק בין ספקים ודאגו לתשלומים


  את הריצוף, החיפוי והכלים הסניטרים תוכלו לבחור אצל אחד מהספקים שהקבלן מציע. חברות כמו נגב, מודי, ויה ארקדיה וכו'. אמנם אפשר לסגור הזמנה רק אצל אחת מהחברות, אבל אני ממליצה לכם לעשות סקר מהיר אצל כולם ורק אז להחליט איפה לרכוש לבסוף. ההיצע משתנה מחברה לחברה וגם המחירים כמובן.

 טיפ נוסף שלמדתי מהלקוחות שלי הוא לדאוג לשלם על הסחורה כמה שיותר קרוב למועד אספקתה. הקבלן אינו נותן אחריות על הספקים ואם החברה שלהם תפשוט את הרגל במהלך התקופה הממושכת של הבנייה הכסף ילך לטמיון ולכן כדאי לדחות את התשלום.


תכננו תקציב לשדרוג ועיצוב הדירה


 חשבו מראש על תקציב לעיצוב הדירה, יכול להיות שתרצו לקחת אותו כחלק מהלוואת המשכנתא. מה התקציב צריך לכלול? זה כמובן תלוי בצרכים ובהעדפות האישיות שלכם, אבל אחד הדברים שרוב הלקוחות מעונינים לשדרג זה את המטבח. הסטנדרט של הקבלן אינו מספיק לרוב והזיכוי שמקבלים עבורו נמוך מאוד. הקבלן קונה את המטבח במחיר סיטונאי ואולי אפילו מקבל אותו מחברת המטבחים ש'בונה' על השדרוגים. מחיר השדרוג של המטבח תלוי כמובן במטבח עצמו ומגיע לעשרות אלפי שקלים. לפעמים כדאי לשקול אפשרות של נגר פרטי שיוכל להתקין את המטבח לאחר קבלת  הדירה.

  מעבר להמלצה על סכום כסף נוסף שיוקדש לשדרוג הדירה, חשוב לקחת בחשבון גם פרק זמן שיאפשר לכם לבצע עבודות לאחר קבלת הדירה כמו צבע, הנמכות גבס וכו'. כל שדרוג שברצונכם לבקש בדקו האם משתלם לבצע אותו עם הקבלן או עם איש מקצוע חיצוני. שקללו את עלויות השדרוג אצל הספק + עלויות השדרוג אצל הקבלן לעומת הצעת המחיר שלו וקחו בחשבון את משך העבודה. אם הזמנתם מטבח מנגר, המדידות וההתקנה יבוצעו רק לאחר טופס 4. אמנם כל זה מעכב את הכניסה לדירה, אך באופן זה המטבח לא יפגע מהעבודות בשטח ואתם תוכלו להנות מדירה מושלמת ומוכנה לאכלוס.


עקבו אחר העבודה בדירה


  במהלך הבנייה חשוב לבקר באתר ולעקוב אחר התקדמות הדירה, בתיאום עם החברה. גם עין שאינה מקצועית יכולה לאתר ליקויים בולטים וכמובן שאיש מקצוע פדנט יוכל לבדוק זאת לעומק עבורכם. אם נעשו שינויים ותוכניות מעצבת הפנים תוודא שהם יושמו באופן מדויק.



***

  אז אנחנו השלמנו את שלב הבחירות והשינויים לפרוייקט הזה ולהדס ושגיא נותרו כמעט שנתיים עד תום הבנייה. זאת תקופת זמן לא מבוטלת שאפשר להמשיך להתלבט, לדמיין ולחלום על הבית שלהם וכמו בין בני-זוג גם פה לציפייה יש תפקיד גדול באהבה, לא?!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה