יום שבת, 1 במרץ 2014

שטיחי PVC והבחורים של 2004


  השבוע חזרתי לירושלים לביקור, לאחר כמעט 5 שנים שאני כבר לא גרה בה. נסעתי לשם כדי לייעץ לזוג מקסים, שהתחתנו לאחרונה ורוצים לשפץ דירה קטנה ומתוקה בקצה עמק רפאים. על הדירה הזאת אני אולי אספר בהמשך, אבל עצם הנסיעה לירושלים עוררה בי גל של הרהורים ומחשבות על ההבדל בין ירושלים ותל-אביב.

  גרתי בירושלים 8 שנים רצופות, למדתי שם באוניברסיטה העברית ופשוט נשארתי... העיר הזאת מבחינתי היא סערת רגשות והתלבטויות וגם שינויים קיצוניים. אני חווה אותה כמקום כבד, אבל במחשבה שניה אולי העיר היא בסך הכל מקום וכל הדרמה שאני מייחסת לה לא היתה קשורה אליה אלא לאותה תקופה בחיי.

  בנסיעה השבוע למושבה הגרמנית, חלפתי ליד אחת מהדירות בהן גרתי. הדירה הזאת היתה בין השכונות רחביה ונחלאות במקום שבשנות ה-50 היה קיבוץ עירוני. וגם שם כמו בקיבוץ, היתה חצר טובלת בירק ושכנים שגרים קרוב מדי... 


  גרתי בדירה הזאת לפני עשר שנים, עם עוד שתי בחורות דתיות כמו שגם אני הייתי באותה תקופה. יעל וגילי היו שותפות מצוינות שאפשרו לי מסגרת תומכת ומכילה להחלטות גורליות כמו 'אני לא רוצה להמשיך לשמור מצוות' ו- 'הגיע הזמן לצבוע את השיער לאדום'... אבל בעיקר היו פשוט חברות טובות. כל יום שלישי היינו מתכנסות כדי לצפות ביחד בטלויזיה ב'סקס והעיר הגדולה' ולקטר על הבחור (או שניים) הנוכחי בחיינו או להתפעל מהרכישות האחרונות שלנו (בגדים, ברור!).

  אז למה אני בכלל מספרת לכם על יעל וגילי ועל הדירה הזאת? כי היה שם מטבח עם רצפת לינוליאום מחרידה, שכל פעם שאני אומרת PVC אני נזכרת בה. ואם גם לכם יש אסוציאציה שלילית לחומר הזה, הגיע הזמן לעשות סוויץ' כי החומר הזה הפך להיות טרנדי ושונה לגמרי ממה שהכרנו.

  אז אם אנחנו כבר בעניני שיחות של בנות, אני אציג לכם כמה שטיחי PVC בהם נתקלתי לאחרונה, כטיפוסים די דומים לבחורים של אותה שנה;-) :

הילדותי הקסום (להבדיל מהאינפנטילי)



  'ליצ'י בלו' הינו המותג המקסים של המעצבת טלי בר-לבב והמאיירת האיטלקיה קיארה ורצ'זי שממציאות מציירות ומייצרות צעצועים מיוחדים לילדים. השטיחים שלהן מעודדים משחק עצמאי ושימוש נרחב בדמיון. לי הם מזכירים את הסרט 'צ'רלי בממלכת השוקולד', בגלל כל הפרטים הקטנים שמרכיבים את הפנטזיה הקסומה הזאת. אני אישית  לא חושבת שיש ילד, שיכול להשאר אדיש מול השטיח הזה.

הסולידי - המונוכרומטי (זה שמגיע ממשפחה טובה, עובד בעבודה הנכונה וכו')



  את 'הביתה' אתם אולי מכירים מהמדור במאקו שמתארח ומציג בתים מענינים. אבל לשלושת הכותבות: דנה אלון, עדי מנור ותמר לביא, יש גם חנות עם פריטים שאני אוהבת במיוחד. בקולקציה החדשה שלהן מככבים שטיחי ה- PVC לצד שטיחים מכותנה באותה סקלת צבעים נעימה של אפור ותכלת עם כמה נגיעות מענינות של צהוב.

הנוסטלגי (זה שלא מפסיק לדבר בגעגוע על האקסית שלו)



 את 'פייפר בלה' הכרתי רק לאחרונה, אני התלהבתי ממה שראיתי וכנראה שעוד לא ראיתי הכל. למותג הזה אחראיות שרון מעיין-מילר וטל ויניגר-שינדלהיים והסטודיו שלהן מציע מגוון מוצרי נייר איכותיים, הדפסי בד להדבקה, הדפסים על עץ וכמובן שטיחים מעוצבים.


האותנטי - האתני (זה שיקח אותך לדייט באיזה מעיין וגם יביא את המעמולים השווים של אמא שלו...)



  את השטיחים של 'יש מאין' כבר הזכרתי בפוסט על הדירה שעיצבתי לדיילת אויר. יש הרבה שטיחי PVC שמדמים את אריחי הבטון המצוירים, אבל אני חושבת שהשטיחים של המעצבת מיה קוניבסקי הם המוצלחים שבהם ומוסיפים איזשהו מימד מאוד ישראלי. אולי בגלל שהם מגיעים מהגליל...


הצבעוני באמת (כזה שבאמת עוד לא יצא לך להכיר עדיין)



  את טוילינגן נדמה לי שאין צורך להציג, אבל כן כדאי להזכיר את הקולקציה החדשה והכה מוצלחת שלהם, שכוללת חוץ משטיחי PVC מרהיבים גם שולחנות קפה, פלייסמטים מנייר, תחתיות לסירים חמים, כריות ישיבה וקומפוזיציית מדפי קופסא מפח. הכל כמובן בסקלת הצבעים הצבעונית האופיינית למותג שהופכת כל חלל לחגיגה שמחה.

היפה (שהיה לרוב חכם כמו שטיח;-))


  
  את התואר של 'היפה' קטפו ללא ספק השטיחים של TIVA בצבעוניות מקסימה ובדגמים מגוונים. את השטיחים האלה ניתן להשיג אונליין בבאליגם שופ או בלוק ביגאל אלון בתל-אביב.


ואחרון חביב: העגלגל (כן, יש לי חיבה לא מוסברת לכאלה למרות שלבסוף בחרתי באחד רזה למדי...)


  לוניל יש שטיחי PVC אתניים, גרפיים וגם... עגולים. ולפעמים יש חדרים שכל המלבניות הזאת לא עושה להם טוב ומה שצריך בשבילם זה שטיח מעוגל - אז גם זה קיים ובביצוע מוצלח למדי.

זהו לבינתיים... את מי שכחתי? אה, את פאפליצ'י עם מגוון מענין ביותר ואם יש עוד, אז אתם בהחלט מוזמנים להוסיף פה בתגובות.

  כמה כיף להיזכר אחורה, במיוחד כשאני מוקפת בשני הגברים שלי - לירן ויהלי, שהם ללא ספק ולגמרי באוביקטיביות הבחורים הכי שווים בעולם!

שיהיה לכם שבוע נפלא...




3 תגובות:

  1. סקירה הומוריסטית ומרהיבה!

    השבמחק
  2. שלום יונית, מוזמנת לראות שטיחי PVC מעוצבים בסגנון מודרני שעיצבתי.
    http://www.L-D.co.il

    השבמחק
  3. אז בעקבות הפוסט שלך שקראתי אתמול, הגעתי שוב לטייל בבלוג שלך. וקראתי גם את הפוסט הזה שהוא בדיוק בדיוק מה שאני צריכה���� תודה!

    השבמחק