יום שבת, 18 בינואר 2014

איקאה אהובתי - או:I LOVE TO HATE YOU

  במילייה המתנשא לעיתים של מעצבי הפנים אליו גם אני משתייכת, איקאה נחשבת לפעמים כמעט מילה גסה. אני זוכרת את המרצה שלי במכון הטכנולוגי בחולון מדבר בזעזוע על הלקוחות שלו, שחשבו לתומם לבדוק את האפשרויות הקיימות במחלקת התאורה שלהם... אני חושבת שהסיפור הזה הסתיים ב:"זה או אני או היא - איקאה". ממנו זה היה נשמע לא פחות דרמטי מהמלט.

  אצלי לעומת זאת - אני מודה, אין דירה בלי משהו מאיקאה. OK, זה היה אנדרסטייטמנט - אני מכירה את איקאה כל כך טוב שאני יכולה להגיע ממחלקת המטבחים בקומה העליונה עד לטקסטיל למטה בעיניים עצומות ועל רגל אחת. בעלי כבר מתעב את המקום הזה, עד כדי כך שאם הוא לא היה איתי בניו-יורק כשהסניף בנתניה נשרף - הייתי מסגירה אותו כחשוד למשטרה.



  מה שכן, צריך לדעת לעשות את זה כמו שצריך. לפעמים מספיק להחליף את הרגל של הספה והיא כבר תראה תואמת טולמנ'ס - את המקור, אם רוצים אפשר להשאיר בסוד ;-). אני אישית דווקא נהנית לספר, כשלקוחות או חברים שואלים אותי על פריט מסוים, שהוא נקנה מחנות בוטיק יוקרתית בשם 'איקאה' (ניתן להוסיף מבטא זר). נרצה או לא, בארץ זוהי בכל זאת החנות הכי גדולה לבית  וגם אי אפשר לקחת מהסקנדיביים את הכשרון שלהם לעיצוב. ובאופן כללי אני תמיד בעד השיטה של SAVE & SPLURGE - לחסוך במה שאפשר, כדי שיהיה אפשר להוציא אחר כך את הכסף על כמה פריטים מנצחים 'מהביוקר'.

  אז השבוע כמו בכל שנה בינואר, התחיל הסייל וחצי מהמדינה תצטופף שם בתור - אז כדי שיהיה שווה,    כמה טיפים לקניות מוצלחות באיקאה:


המנעו מלהגיע לחנות בשעות השיא

  ימי חמישי בערב, שישי ומוצ"ש הם הזמנים העמוסים יותר בחנות. השתדלו להגיע בימים אחרים ואם לא הצלחתם לפחות נסו להקדים.


המלאי בחנות משתנה כל הזמן

  אם אתם מגיעים עבור פריטים ספציפיים בדקו בבית לפני הנסיעה האם המוצר נמצא במלאי. גם אם כתוב שהוא נמצא זה עדיין לא מבטיח שהוא נגיש, אבל זה בהחלט מעלה את הסיכוי שתוכלו לקנותו. אם אתם רואים משהו שמוצא חן בעיניכם בחנות - קחו אותו אתכם והתלבטו לפני הקופה. כבר קרה לי שחזרתי כדי לקחת פריטים והם נעלמו כלא היו.


קנו קלאסיקות - אל תקנו את מה שיש לכולם

  בין כל הקומבינציות האפשריות של האקספדיט והבילי, מוכרים באיקאה גם כמה רהיטים קלאסיים ואפילו אייקונים במחיר מצחיק. קחו לדוגמה את השולחן DOCKSTA שהוא בעצם רפליקה של פינת האוכל 'טוליפ' משנות החמישים:
   

 www.lonny.com


 יש כמה פריטים מנצחים שיכולים לעבוד כמעט בכל חלל כמו השטיח STOCKHOLM בשחור-לבן:

stylebyemilyhenderson.com


אם קניתם את מה שיש לכולם תכפילו

  לפעמים כאשר מניחים שניים או שלושה חפצים מאותו הסוג אחד ליד השני, הם מקבלים תוספת שיק. שימו לב איך אפילו המדפים הפשוטים של הבילי הופכים ככה לספריה מרשימה:


שדרגו את המוצר - צבעו עם ספריי, הדביקו טפט, רפדו והיו יצירתיים!

  IKEA HACKERS הוא אתר שבו אנשים מציגים את הגרסאות שלהם לפריטים המוכרים מאיקאה ולפעמים יש להם רעיונות ממש מוצלחים. קחו לדוגמה את המדפים האלה, במבט ראשון נראים סטנדרטיים למדי:



עם הצבע הנכון הם נראים אחרת לגמרי:



גם השידות האלה שנקראות malm נמצאות בלא מעט דירות ישראליות, הדביקו עליהם טפט בכמה גוונים מונוכרומטיים ואתם  כבר בסקנדינביה, לא?!


ותראו איך עם צביעה או טפט השולחן הזה הופך כמעט ליצירה של פיט מונדריאן:


עוד דוגמה אחרונה מוצלחת ל-IKEA HACK - תודו שזה לא נראה מאיקאה...


קבלו השראה מהקטלוגים והאתרים ברשת 

  כשפורסם הקטלוג האחרון של איקאה, היתה התרעמות על כך שלראשונה הם השתמשו בהדמיות במקום צילומים אמיתיים. זה לא משנה את העובדה שהקטלוגים של איקאה מלאים ברעיונות מצוינים ששווה לאמץ. עוד אתר מצוין מלא בהשראה וכל טוב הוא אתר הבית של איקאה: LIVET HEMMA. אני כבר סימנתי לי כמה רעיונות שבוודאות יככבו בפרויקט עליו סיפרתי לכם בפעם שעברה - בית קיץ תל-אביבי.



מקסים, לא?!
עד כאן להפעם... מקווה שיהיה לכם שבוע נהדר, יצירתי ופורה.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה