יום שבת, 5 באוקטובר 2013

URBAN FARMHOUSE ברמת גן

  את מיכל הלקוחה שלי הכרתי עוד מימי הדיילות שלי באל-על. טסנו ביחד לבייג'ין וזאת היתה הפעם הראשונה שלי בסין. מיכל הכירה לי את כל המקומות האהובים עליה בעיר - ידע שכמובן העברתי בעצמי, כשהגעתי לשם שוב עם דיילים שבשבילם זאת היתה הפעם הראשונה. הפעם הראשונה בבייג'ין, הפעם הראשונה בסאו-פאולו, הפעם הראשונה ביוהנסבורג... כמה אני מתגעגעת לפעמים הראשונות:-).


    אורח החיים הזה של הדיילות מזמן כל כך הרבה חוויות. אחת התחושות היותר דומיננטיות שלי באותה תקופה היתה הדיס-אוריינטציה הזאת ברגע שקמים בבוקר - איפה אני נמצאת? מה הספקתי אתמול ומתי הפיק-אפ הערב... אני זוכרת בלבול מסוים וגם ארעיות. לכן כשחשבתי על איך אני רוצה לעצב את הבית של מיכל, היה ברור לי שהקונספט לא יהיה משהו קוסמופוליטי כזה, אלא דווקא מאוד בייתי.

  כשניסיתי לברר עם מיכל מהי הפנטזיה שלה לגבי עיצוב הבית, היא התקשתה לתאר משהו מסוים. מבחינתה הדירה שלה תמיד היתה משהו פונקציונלי. מה שכן, היה לה ברור שהיא רוצה הרבה לבן וקירות נקיים - כמה שפחות לתלות תמונות וכו'.

  נקודות מוצא נוספת היו התקציב המוגבל ומצב הדירה כפי שנראתה לפני השיפוץ:






לפני הכל תעדפנו את השינויים שרצינו לעשות. החלטנו להשקיע את רוב העבודה (והתקציב כמובן) בחלל המרכזי ולהסתפק ברענון של החדרים האחרים. הורדנו את הקיר שחצץ בין המטבח והסלון ואת הבוידם שצמצם את הכניסה לדירה, חיפינו את הקיר שמחבר בינהם בלבנים וצבענו את כל הדירה בלבן.

  המטבח החדש שנבחר על ידי מיכל, הכתיב את העיצוב של החלל המרכזי ושל הדירה כולה. כשניסיתי להגדיר את הסגנון שלו נזכרתי באיזה תיאור שנתקלתי בו באיזה אתר ברשת של עיצוב פנים (אחד מעשרות האתרים שמכלים את זמני... לצערי לא זוכרת איזה) "URBAN FARMHOUSE" וחשבתי לעצמי שזה בדיוק זה - הרי הקוים הם כפריים, אבל כל כך עדינים עד שאין סיכוי שיחזיקו מעמד מחוץ לסביבת מגורים עירונית.

(תמונות מצוינות של הצלמת אביבית ויסמן כמובן:)



למטבח הוספנו גם שטיח PVC באיור של מרצפות מצוירות של 'יש מאין' כדי להוסיף טאצ' ישראלי.
  גם ברהיטים שבחרנו לסלון השתמשנו באותו גוון של עץ אלון כמו באי. הקפדנו להשתמש בטקסטיל בעל מראה טבעי ובחרנו וילונות שיאפשרו לאור השמש לשטוף את הדירה באופן מווסת. סכמת הצבעים כללה חוץ מהנייטרלים גם טורקיז וירקרק.

(טיפ קטן: אם אתם מתלבטים לגבי סכמת הצבעים שאתם רוצים לבחור, תנסו להשתמש באתר של design-seeds.com, לי זה תמיד עוזר)



התמונה מ 4make - אני כל כך אוהבת את הדברים שלהם:

  בחדר הרחצה כאמור, הסתפקנו ברענון של הדברים. התאמנו גופי תאורה נכונים. החלפנו את הברזים והוספנו כיור מונח על ארון וסולם מדפים לאחסון נוסף.


  בחדר השינה היה חשוב לבחור וילון שיאפשר החשכה מלאה ולא רק הצללה, לאותם ימים בהם נוחתים מטיסה בבוקר. למרות העייפות הרבה זה עדיין קשה להרדם באור יום.


 עוד כמה תמונות של פרטים, רק כדי שתוכלו להנות איתי מהתמונות של אביבית המוכשרת:



 בינתיים הדירה מצליחה לספק מעט שלווה במציאות יומיומית עמוסה, שנעה בין העיר והכפר ובין שמיים וארץ. לא נותר אלא לאחל למיכל הרבה אושר בביתה החדש.

  אני אשמח לקרוא את תגובותיכם. ליצירת קשר איתי, אתם מוזמנים ללחוץ כאן או לכתוב לי הודעה בדף הפייסבוק שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה